dilluns, 3 de març del 2008

No aniré a votar

Cartes del lector

Dolors Aguilar Casassas
Taradell


Estem a punt de celebrar les eleccions generals i jo, votant de partits minoritaris, estic decidida a no anar a votar. Em fa ràbia que una cosa que va costar tant d’aconseguir-la ara sembla que la deprecií, però estic desencisada. Quant manava la dreta pensava que quan tindria el poder l’esquerra seria diferent, però tot ha continuat anant malament al meu país. Els sous dels politics amunt, és clar que tot s’apuja, però jo no havia vist mai que algú entrés a treballar i és poses el sou.

Que diguin que l’IPC s’ha incrementat d’un 4%, que les pensions no perdran poder adquisitiu, que les pensions no contributives (o sigui les mínimes) les apugen un 2% i que a l’hora de fer la renda et quedis sense ni aquest 2%, això al meu entendre no és fer política d’esquerra. Que el Sr. President li sobrin calés i els vulgui repartir a 400€ per contribuent, em fa riure per no dir plorar. Jo no entenc res, per tant que facin el que vulguin que és el que fan, però no serà amb el meu suport.

A la meva joventut vaig fer el que estava al meu abast perquè arribés la democràcia. Tenia un somni: que els governants escoltessin al poble. L’experiència personal que tinc és que ni tant sols et contesten si fas alguna queixa. Que als de l’oposició no els deixin entrar a l'equip de govern, etc... En fi, tota una sèrie de coses que em fan pensar que la democràcia és la dictadura de la majoria.

Avui amb El 9 Nou hi ha un adhesiu, el del català emprenyat. Jo si no estic en aquest col·lectiu és perquè no vull estar emprenyada i passaré de tota aquesta historia, però de motius no me’n falten.

No aniré a votar, perquè no sé que se’n faria del meu vot.

3 comentaris:

l'amic de Taradell ha dit...

Benvolguda Dolors,

Em sembla perfecte que t’identifiquis amb el català emprenyat i que no t’agradi cap polític.

Malgrat això si tu no vas a votar, els 287 escons del congres s’ompliran igual. Que prefereixes, que aquest escons s’omplin de mals politics catalans o de nefastes politics espanyols o espanyolistes.

Crec que malgrat estiguis emprenyada es importat que votis, perquè si no ho fas els hi dones força per matxucar-nos encara més.

Si no votes, desprès no et queixis.

Anònim ha dit...

Jo practicaré el VOT EN CONTRA. Comparteixo el descontentament i desencisament igual que tu, però tinc clar que la desmobilització del vot nacionalista/minoritari afavoreix als partits espanyols.

Com que tinc clar que no votaria aquest parell de partits espanyols (PP i PSOE) i no vull que és beneficien de la meva decisió, agafaré una butlleta de CIU, una d’ERC i una d’ ICV, les giraré del revés i n’agafaré a l’atzar. No és la millor opció, però és millor que no votar ja que almenys no afavoreixo els que segur que no votaria mai...

Que hi farem...

Anònim ha dit...

Jo també sóc de les que aquest cop no sabia massa que fer i encara que no ho tenia decidit també m'havia passat pel cap no anar a votar.
Però hi aniré no puc consentir que em manin des de Madrid i per tan aquesta sol·lució de les tres butlletes no em desagrada, no em satisfà però es millor que no anar a votar.
Hi hauria d'haver una butlleta en blanc pels descontents i que amb el % de butlletes en blanc... un escó buit al congrés..., si els quedés el congrés buit potser els politics es posarien les piles i es deixarien de mirar el melic.